Profeetta (saas) on luotilanka ja mitta monin tavoin?

Islam rapautuu välillä, mutta saa 100 vuoden välein Mujaddid uudistajia sekä odottaa vielä Jeshuaakin suurempaa Imaami Mahdi vaikuttajaa.

Profeetta (saas) on luotilanka ja mitta monin tavoin?

ViestiKirjoittaja barycz » 11.05.2018 13:33

Idea tähän kirjoitukseen tuli Jalon Koraanin yhdestä säkeestä, jossa mainitaan Profeetan (SAAS) elämäntyön olevan lyömätön.
Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala ja Muhammed on hänen lähettiläänsä.

Olen kirjoitellut 5-7 foorumille kullekin 200-1000 viestiä vuodesta 2008 alkaen noin kahdeksan vuoden ajan. Eli 1000 - 5000 viestiä.
Repe Helismaa kirjoitti ehkä noin 5000 laulua ja 100-200 muuta kirjoitelmaa.
Profeetta (SAAS) tuotti noin 500 sivuisen Jalon Koraanin sekä Jaloja Haditheja ehkä 5000 kappaletta.

Ja Koraani ilmaisee, että kukaan ei voi laadussa tai määrässä voittaa Profeettaa (SAAS).

Olen kirjoitellut foorumeilla kuuden vuoden ajan. En löydä enää mitään uutta sanottavaa. Olen käyttänyt koko sanavarastoni kertaalleen ja tuntuu kuin tuo käyttö olisi kuluttanut aivojen kapasitettia ja toimintakykyä. Aivot kuluvat sitä enemmän mitä enemmän sanavarastoaan käyttää. Saan nyt sanoja ja ajatuksia Jumalalta, mutta on osottautunut, että on tietty yläraja noillakin sanoilla ja ajatuksilla. Satuin löytämään englanninkielisen Koraanin, jossa oli väite, että kukaan ei voi mennä Profeetan (SAAS) edelle uusien ideoiden ja ajatusten lukumäärässä tai laadussa. En siis kykene millään saamaan uusia ideoita enempää kuin hän. On maximaalinen yläraja, jota ei voi ylittää. Käytännössä en voi tuottaa arvokasta tekstiä enempää kuin Koraanin sivumärään verran. Eli noin 500 sivua. Kun tiedän tuon faktan niin osaan suhtautua paremmin moniin asiohin. Tiedän nyt minkä vuoksi useiden filosofien kirjoista on kadonnut suuri osa. He olivat sellaisia, jotka olisivat voineet kilpailla profeetan (SAAS) kanssa uusien ideoiden määrässä ja laadussa. Mutta sitä ei sallita. Sen vuoksi on kadonnut paljon antiikin kirjoja, jotka olivat arvokkaita. 500 sivua on maximi.

Näissä ajatuksissa on paljon totta, mutta todellisuudessa en voi tietää sitä kuinka paljon Profeetta (saas) on tuottanut tekstiä tai tulee tulevaisuudessa tuottamaan. Entä jos hän olisi vaikka useiden muidenkin teosten takana kuin pelkästään Koraani ja Hadithit. Intian Ramayana eeppoksessa lienee 100000 säettä. Entä jos onkin niin, että tuo väittämäni 500 sivun katto onkin liukunut jo kauas eteenpäin ja suurentunut huomattavasti. Sillä itse sain eräänlaisen lupauksen Jumalalta, että hänen on mahdollista nyt antaa 1 000 000 ajatusta tai viisautta. Vaikka on tosiasia että oma sanavarasto on mahdollista käyttää vain kerran niin on menetelmiä uusiutua.

Eräs menetelmä on kääntää kaikki päälaelleen eli teesin sijaan alkaa esittämään antiteesiä. Niinkuin apostoli Paavali oli ensin lainkuuliainen fariseus mutta kääntyi tuosta teesistä vastustamaan lakia. Itsekin olen tuota menetelmää jo kokeillut. Kannatin Kristusta, mutta myöhemmin vastustin. Nykyisin antiteesiltäni alkaa terä taittua sillä on vääriä Kristuksia niin paljon. Luotankin nykyisin siihen että saan pyhän hengen välityksellä Jumalalta nuo 1 000 000 ideaa.
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Islam