Viisaimman Kuningas Salomon Viisaus avaa silmät

Viimeisin heimoista on Joosefin heimon pyhä kirjoitus eli Mormonin kirja. Sen vaikutus kultuuriin ja uskontoihin on yllättävän suuri.

Viisaimman Kuningas Salomon Viisaus avaa silmät

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 30.12.2018 09:37

Yritin eilen kirjoittaa uuden raamatun. Mutta liikaa asiapitoisuutta. Aivot meni mömmöön kuin luin kirjoittamaani tekstiä. Vertasin raamatun tekstin vaikutusta aivoihin ja havaitsin raamatun vaikuttavan paljon paremmin. Se on ehkä tarkoin harkitusti tehty aivoihin positiivisesti vaikuttavaksi tekstiksi tuo raamattu. Jeesus sanoikin nämä sanat ovat henki ja elämä. Ne eivät puurouta aivoja niin kuin itse kirjoitettu teksti.

Mutta mikä on henki. Kuningas Salomon Viisauden kirjassa mainitaan yli kymmenen eri tallennusvälinettä sanalle, joihin tallennusmetodit kehittyvät. ja viimeisten joukossa on tuo henki tms. Eli henki on sanoja tallentamalla eri tallennusvälineille kehittynyt mysteeri. Henki tutkii kaiken, mutta on itse tutkimaton. No niinhän on jo nyt dvd levyn sisältö tutkimaton kun se on binääristä koodia pieneen pakkaukseen ahdettuna. Tuo henki ei siis tee sanana vaikutusta niihin, jotka tuntevat Kuningas Salomon Viisauden kirjaa.

Mutta se minua ahdistaa kun henki on tunteita tuntematon. Se on vailla tietämystä tunteista. Tunne sinänsä on yhtä kiehtova ja vielä kiehtovampi kuin henki. Tunnekin voi kertautua eri tallennusvälineillä jos on esim. laulaja, jonka ääni on hyvin tunnepitoinen. Sävel kiertää maailmaa on sanonta, joka pitää paikkansa. Ja kun mietin sitä kuinka esim. laulu I can't stand the rain on kopitoitu tunteena esim. joihinkin suomalaisiin vastaaviin kappaleisiin aloin ymmärtää, että tunne voi elää ja kopioitua siinä missä sanat ja henkikin. Jos miettii sitä onko olemassa jossakin kopioitua tunnetta niin sitä löytyy vain yksinomaa Jehovan hengessä. Jehovan henki sisältää inhimillisen tunteen ikään kuin voimapakkauksena. Tunne on voimaan verrattavissa ja luonnonvoimat ovat luonnon tunnetta. Tunteet ovat siis pyhiä sillä voima sana liitetään pyhään henkeen ja niin onkin pyhä henki yhtä kuin elämän henki, elävä henki, tunnepitoinen henki yms.

On olemassa henki, joka on sanasta muodostunut ja on olemassa pyhä henki, joka on tunteesta ja sanasta yhdistetty henki, mutta tuo pyhä henki on pyhä ja erotettu yksin Jehovan ominaisuudeksi. Hän yksin on pyhä henki olemukseltaan.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Re: Viisaimman Kuningas Salomon Viisaus avaa silmät

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 30.12.2018 09:38

Nähdä, kuulla, kokea henki on hyvin pettymystä tuottavaa. Se on kuin kone ja täysin vailla tunteita. Se onkin muodostunut tulevaisuudessa sanan eri talennusvälineistä kehittymällä.

Nähdä, kuulla ja kokea Jehovan henki on eri asia. Tuo henki uhkuu tunteita ja voimaa. Tunne ja voima voivat ehkä olla sama ilmiö eri muotissa. Tarkoitan, että luulen voiman kehittyneen tunteista. Jos luonnossa on myrsky niin sen alkuperä on tunne.

Itse olen perehtynyt vain sanoihin ja niiden kirjoissa oleviin muotoihin. Ymmärrän, että sanoja voi kopioida ja kirjoittaa paperille mielin määrin. Mutta tunteista en tiennyt sitä ennen kuin aloin miettiä laulua I Can't stand the rain ja sen eri variaatioita eri puolilla maailmaa, että myös tunteita jotkut osaavat kopoida ja ehkä jopa tallettaa.

Nämä sanat ovat henki ja elämä Jeesus sanoi. Ne sisältävät siis ehkä tulevaisuudessa olevan parhaan hengen ja elämän koosteen. Ne sisältävät sen minkä voi helposti ja väsymättä omaksua hengestä ja elämästä tms.

Sellaiset sanat kuin: Henki, elämä, tunne, voima, pyhä, myrsky ja sana voidaan arkipäiväistää ja kuvata ymmärrettävällä tavalla muodostuneiksi tai jopa luoduiksi ja itsestään lisääntyviksi entiteeteiksi. Mutta itse koen sen pelkästään rakkauden osoituksesksi Jumalalta ja luottamuksen osoitukseksi. Kun hän sallii pitää LUOMAKUNTAA sattumalta tai evoluutionistisesti muodostuneena tarkoittaa se, että ihmisellä on kyky, voima, oikeus tai muu tuntea itsensä sellaiseksi, josta voidaan sanoa Tehkäämme hänet omaksi kaltaiseksemme siis Jumalan kaltaiseksi. Sellaiseksi joka osaa itsenäisesti luoda myrskyjä, henkiä, sanoja, tunteita, rakkautta tms.

Ei tiede ole vailla Jumalaa, vaan Jumala rakastaa kaikkia ja antaa kaikenlaisia siunauksia kaikkien käyttöön. Tiedemihen siunaus voi olla juuri se, että hän on OIKEUTETTU TULEMAAN JUMALAN KUVAKSI JA KALTAISEKSI.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Re: Viisaimman Kuningas Salomon Viisaus avaa silmät

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 30.12.2018 09:38

Myös Krishna tietoisuuden kirjat ovat hyvin jänniä ja ikään kuin henkeä ja elämää. Mutta niiden päämäärä on toinen kuin raamatun. Jos raamattu kykenee tekemään : Pyhiä, voimia, tunteita, rakkautta , yms. Niin eräs päämäärä, joka Krishna tietoisuuden mukaan voisi olla 3000 vuoden kehityksen jälkeen, että todetaan ihminen tai hänen egonsa on KVANTTI. Meistä voi tuon kirjallisuuden perusteella siis tulla VALOA.

Raamattu manitsee, että 2000 vuoden kulutta Jehova saapuu Paranin vuoren ylitse VALOSTA TEHDYILLÄ LAIVOILLA. Tämä on ehkä mahdollista Krishna tietoisuuden kirjoja tutkimalla ymmärtää.

Itse en koe olevani valon kanssa paljoa tekemisissä, vaan olen voima ikään kuin pieni tuulen puhuri tai pyörremyrksy elämäni kannalta. Sain pyhän hengen vuonna 1991 punaisena valona, joka meni rinnan läpi sydämeen. En saanut sitä samassa muodossa kuin moni muu. Apostoleille se tuli tulenliekkeinä ja joillekin se tulee henkenä yms.

Krishna tietoisuus päätyy 2000-3000 vuoden kuluttua siihen lopputulokseen, että ihmiset ja ihmisjoukot tai heidän EGONSA ovat kvantteja. Raamattu on luultavasti toisenlainen kirja, joka kuvaa toisenlaisia luonnon ilmiöitä.

Tulee pitää mielessä kuitenkin, että Allahu Akbar , Jumala on Suurin. Niin tunteissa, rakkaudessa, myrksyissä, armossa kuin valoilmiöissäkin.

Tarkoitan kaikella tällä sanoa. Olen tullut järkytetyksi sen tähden kun ymmärsin lopulta henkien olevan vailla tunteita ja luomalla luotuja entiteettejä. Osaa luomakuntaa. Kuka tahansa Jumalan veroinen tai kaltainen ihminen kykenee siis lopulta luomaan itse henkiä yms. Pelkään kulkevani kohden ateismia ja sitä, että pidän kaikkea mitä näen ympärilläni ihmistekoisena luomisen tuotoksena. Elämästä katoaa mysteerit ja mystisyys.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Paluu MAP - Kirkko