Kuka on tulevan Jumalan valtakunnan kuningas?

Tarkoitus on esitellä erilaisia näkökulmia messiaihin ja ehdottaa joitakin nimiä mitä rikkaimman lunastushistorian tiimoilta.

Kuka on tulevan Jumalan valtakunnan kuningas?

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 21.07.2018 16:39

Jehovan todistajat ehdottavat aina Jeshuaa, mutta itse en ole asiasta aivan yhtä vakuuttunut.

Oma ehdutukseni on Profeetta Daniel. Hän oli perin juurin ihmisen kaltainen auktoriteettien vastustamisessa ja vaatimattomuudessa. Hän kulki Jumalaa kuunnellen yms. Mitkä edellytetään profeetta Miikan kirjassa. "Mitä muuta Jumala sinulta ihminen tahtoo kuin että ......"

Hänelle myös Jehova antoi lupauksen: "Nouse osaasi päivien lopulla."
Lisäksi Daniel 10 kuvaa hänen tavallaan perineen kosketuksen ja siunauksen kautta eräältä IHMISEN KALTAISELTA oikeuden käyttää nimeä Ihmisen kaltainen ja Jumalalle rakas.

Mutta voiko Profeetta Daniel olla myös Karitsa?? Emme tiedä hänen kuolintapaansa, mutta Karitsasta tiedämme kuolintavan lisäksi myös sen, että häntä kutsutaan leijonaksi. Ketä muuta ihmisistä voidaan kutsua leijonaksi kuin Profeetta Danielia, koska hän vietti yhden yön Leijonien keskellä eli leijonien luolassa.

KETÄÄN MUUTA SOPIVAMPAA RAAMATUN HAHMOA EN KEKSI, JOLLA VOISI OLLA OIKEUS KÄYTTÄÄ NIMEÄ IHMISEN KALTAINEN. Tosin Ihmisen kaltaisen vastaanottaja kun hän tulee on nimeltään VANHAIKÄINEN. Myös tuo nimitys VANHAIKÄINEN voisi soveltua Profeetta Danieliin eli HÄN VOI OLLA KUMPI TAHANSA JOKO: IHMISEN KALTAINEN TAI VANHAIKÄINEN?

On ehkä joitakin perusteltuja syitä päätyä Jeshuaan kuten Matteuksen evankeliumin viimeinen luku: MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ........ MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ....

Itse en ole kuitenkaan vakuuttunut, että Jeshua tulisi olemaan juuri Jumalan valtakunnan kuningas. Hänet kun epäilemättä korotetaan IHMISEN KALTAISTA YLLEMMÄKSI JA JOPA ENKELEITÄ YLEMMÄKSI EHKÄ JOPA SERAFIM ENKELEITÄ YLEMMÄKSI. Heprealaiskirjeen mukaan.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Re: Kuka on tulevan Jumalan valtakunnan kuningas?

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 21.07.2018 16:42

Ei sinänsä ole mitään ongelmaa niillä henkilöillä jotka pelaavat VAHVALLA TAHDONVOIMALLA ja runnovat oman näkökulmansa lävitse. Mutta AJATTELEVA TAI TUNTEVA IHMINEN on sormi suussa tämän asian kanssa.

Olen tavannut niitä henkilöitä, joilla on vahva tahdonvoima ja sen avulla saadaan kyllä yhtä ja toista aikaan, mutta itse en lähde sellaisten henkilöiden kyytiin. Ei ole paljoa järjelle ja tunteille sijaa heidän ajattelussaan.

Yhä edelleen olen sitä mieltä, että Jeshua ei tule maan päälle kuninkaaksi. Eikä edes Jumala itse. Näen mieluummin, että Jeshua oli Hesekielin kirjassa mainittu Israelin ruhtinas, joka laitetaan Jerusalemissa vankeuteen ainakin joksikin aikaa.

Tahdonvoiman käyttämisen kulta-aikaa muuten tulee ilmeisesti olemaan ehkä vuosien 4000-5000 jKr tienoo. Luulisin, että siellä yhteiskuntatieteilijät sekä sosiologit ottavat aiheesta kaiken mahdollisen irti.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Messiaanisuus