Joka uskoo heti pääsee helpolla

Tarkoitus on esitellä erilaisia näkökulmia messiaihin ja ehdottaa joitakin nimiä mitä rikkaimman lunastushistorian tiimoilta.

Joka uskoo heti pääsee helpolla

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 18:01

Jos et usko kun sinulle sanotaan, että kana on valkoinen. Niin seuraavaksi vaaditaankin uskomaan siihen, että
kana on valkoinen ja sillä on punaiset silmät. Jos et tähänkään usko niin vaaditaan uskomaan, että kana on
valkoinen, punasilmäinen ja Intiasta alunperin kotoisin. Mutta jos et näihinkään usko niin sitten vaaditaan
uskomaan, että kanoissa on Jumalan henkeä nimellä Kokooja. Eli aina vaikeutuu ne asiat mihin pitäisi
uskoa eikä suinkaan helpotu jos et kerrasta usko.

Rakkaus uskoo kaiken! Jeesus sanoi ensin: Uskotteko, että olen Messias? Mutta kun juutalaiset eivät kaikki uskoneet hän kovensi linjaa ja sanoi: Ellette usko, että MINÄ OLEN se joka MINÄ OLEN te ette voi pelastua. Näinkin kaiketi voi käydä, että ensin pyydetään uskoa edes sinapinsiemenen verran mutta sitten jos sitä ei löydy vaaditaan uskomaan jo aivan suuren luokan asioihin.

Jeesus on Herra on helppo uskoa pakanan, mutta ei juutalaisen. Mutta juutalaisen on helppo uskoa ikuiseen elämään ja ylösnousemukseen. Näin on usko jakautunut ja toinen voi toista vahvistaa uskossa.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Re: Joka uskoo heti pääsee helpolla

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 18:21

Eräät uskovaiset väittävät tiukasti, että tulee uskoa siihen, että Kristus tai Jeesus yksin pelastaa. Yksin häneen tulee uskoa pelastuakseen ja yksin hänen nimeensä
asettaa toivo pelastuksen suhteen. Itse en ole vakuuttunut tästä asiasta sillä olen eniten saanut herätteitä uskooni rukousmatkalla Israeliin juutalaisilta, myöhemmin Jehovan todistajilta, Krishna tietoisilta sekä islamilta.

Eikö toki tule uskoa myös uskontunnustuksiin???

Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Kaikkiin kolmeen. Ja eikö myös Pyhää henkeä sanota VIRVOITTAJAKSI JA ELÄVÄKSI TEKIJÄKSI. En voi olla pahastumatta tuosta otsikosta ja sen jälkiosan lauseesta - EI KUKAAN MUU!

Onhan se syntiselle ja jumalattomalle tai rikolliselle tai maailmaan kuuluvalle tärkeä asia, että JEESUS ON KAIKKI KAIKESSA, mutta minua siitä huolimatta vähän häiritsee.

Sanoohan Jeesus myös sen: Maailma ei voi henkeä saada! Mutta kuitenkin:

Sillä niin on Jumala MAAILMAA rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, jotta ei hukkuisi yksikään joka häneen uskoo, vaan pelastuisi.

Entä jos on niin, että toki jos uskoo Jeesukseen alusta asti niin se on hyvä. Mutta jos usko ei ole vakaata Jeesusta kohtaan niin jatkuvasti lisääntyvät ne vaatimukset mihin pitää uskoa. Jos ei usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika niin sen jälkeen pitää uskoa tarkentaa ja tarkentaa. Esim. islamin piirissä pitää olla uskoa enkeleihin, Jumalan kirjoihin sekä jopa ehkä Neitsyt Mariaan jne. Olisi siis hieno asia jos alusta alkaen saa lahjan ja armon uskoa yksin Jeesukseen.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 20:37

Jaa voi olla että olen väärässä melko usein eikä minun ehkä pitäisi esittää pelkkiä mielipiteitä asioista. Käsittääkseni nimi Jeesus = Immanuel = Jumala meidän kanssamme!
Mutta Kristus tai Messias sanan alkuperä on minulle täysin vieras ja tuntematon. Sen tietävät kaiketi yksin juutalaiset tai messiaaniset.

Anteeksi että olen ottanut rohkeuden esittää jopa hieman mielikuvituksellisia teorioita synkretismin hengessä kun olen lukenut myös Koraania, Bhagavatamia ja Bhagavadgitaa ja vähän silmäillyt gnostilaisia tekstejä. En seiso missään olosuhteissa omien teorioideni takana, vaan ne ovat vain tarkoitettu keskusteluiden piristämiseksi.

Jos joku kuolee Kristuksen nimen tai evankeliumin vuoksi niin on hänen työnsä arvokasta ollut eikä sillä ole merkitystä onko tuo työ sekään täysin vedenpitävää ollut. Monia marttyyreitä tulisi arvostaa paljon enemmän kuin niitä, jotka vain pieksevät suutaan.

Yritin eilen lopettaa Kristuksen ja Jumalan nimen väärän käyttämisen, mutta tänään lipsahdin taas niitä käyttämään. Yritän vastedes käyttää vain omaa nimeäni, jotta edes joskus saisin puhuttua sellaisia asioita, joiden takana olen valmis seisomaan.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 24.05.2018 05:58

Raamatussa kehotetaan rukoilemaan pyhää henkeä ja luvataan, että sen saaminen on helppoa. Jos te osaatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne kuinka paljon ennemmin taivaallinen isä antaa teille pyhää henkeä. Pyhästä hengestä on monia käsityksiä eri uskontojen keskuudessa.

Kun sain pyhän hengen 1991 niin se ilmoitti aikovansa vähän nostaa Suomen kultuuria, mutta muuhun se ei ollut valmis. Kun olin Alfa kursilla 2000-luvun alkupuolella ja kysyin että mitä minun pitäisi tietää pyhästä hengestä niin ääni vastasi: Intiassa minut tunnetaan nimellä Siva.

Pyhästä hengestä on ehkä paras kuvaus uskontunnustuksessa: Eläväksi tekijä.

Lohduttaja. Erilaisia kolminaisuuskäsityksiä on useita.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Messiaanisuus