Foorumin luonne - Greatest Hits tai Digest

Foorumiin liittyviä uutisia.

Foorumin luonne - Greatest Hits tai Digest

ViestiKirjoittaja barycz » 11.05.2018 15:57

Yllättäen tämä foorumi kääntyi sellaiseksi, että aloin kokoamaan tänne muualla netissä kirjoittamiani kirjoituksia tai parhaita paloja niistä.
En tahdo paljoa kirjoitella joutavanpäiviäisiä uusia ajatuksia, vaan tahdon koota kaiken sen mitä olen aiemmin kirjoittanut ja jolla katson
olevan jotakin arvoa.

Se on ikävää, että en malta kuitenkaan olla kirjoittamatta myös joitakin uusia asioita. Niin hyvien jyvien joukkoon sekoittunee melkoinen
määrä myös akanoita. Mutta sanotaanhan että kulta ja hopeakin pitää aina seitsemästi puhdistaa. Tämä foorumi on nyt sellainen puhdistamo,
vaikka kaikki viestit eivät mitään kultaa tai hopeaa olekkaan. Tässä puhdistan ensimmäistä tai toista kertaa sen mitä olen nettiin ja muuallekin
kirjoittanut.

Onko järkevää kirjoittaa mitään uutta jää nähtäväksi?
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Foorumin luonne - Greatest Hits tai Digest

ViestiKirjoittaja barycz » 11.05.2018 17:01

Foorumin viesteissä on melko paljon tietoa, joka saattaa mullistaa käsityksiä monin eri tavoin. Eteenkin esitellään pyhien kirjoitusten aikakäsityksiä, joiden perusteella voidaan ennakoida tulevia aikoja ja niiden luonnetta. Voidaan väittää, että nämä aikakäsitykset ovat kyllä aivan tosia, mutta koska vihollinen niiden perusteella vetäisi vääriä johtopäätöksiä Jumala luultavasti muuttaa aikojen kulun toiseksi.

Ja mahdollisuudet siihen ovat monet. Niin paljon on selitysteoksia ja aikalaskelmia, joihin voi vedota muutoksia tehdessään. Itselleni nämä aikakäsitykset selventävät historiallisten teosten rakennetta. Esimerkiksi Jokamiehen maailmanhistoria noudattaa pitkälle aikakäsitystä, mutta aika 1470-1960 tuossa kirjassa on hajanainen ja sanoisin melkein huonolaatuinen, koska ei ole voitu huomioida ajan perusluonnetta eli IKUISTA OIKEUDENMUKAISUUTTA perustuslakien ja ihmisoikeuksien muodossa. Industrialismia ei olisi tarvinnut nostaa esille lainkaan, vaan ainoastaan valistuneet pyrkimykset.

Jotakin pientä apua aikakäsityksen tuntemisesta on, mutta siihen ei voi tukeutua.
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Foorumin luonne - Greatest Hits tai Digest

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 17.05.2018 05:41

Kun merkitsin kirjoittajia varten kirjoitettujen viestien lukumäärän mukaisen arvoasteikon niin se luultavasti saa aikaan sen, että tulee kirjoitettua nyt enemmän turhia viestejä. Jotenkin alintajuisesti pyrkii vain vaikuttamaan viestien lukumäärällä eikä laadulla.

Arvoasteikko on tuhanteen viestiin asti melko tiivis, mutta sen jälkeen 2500, 5000, 7500 ja 10000 viestiä. Itse olen monilla foorumeilla ollut ja olen havainnut että niillä foorumeilla joilla on vain vähän osanottajia ja viestitystä jää omatkin viestit määrältään vähäisiksi. Noin 1000 viestiä per foorumi on helppo saavuttaa, mutta ei enenpää.
Jos tuhannesta on 10 prosenttia kelvollisia viestejä niin niitä on noin 100 ja loistavia viestejä 10 prosenttia eli 10 viestiä.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Uutisia