Marraskuu 2018

Tämä on testialue. Voit joko poistaa tämän tai muokata asetuksia hallintapaneelissa.

Marraskuu 2018

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 04.11.2018 13:40

Kuukausi on alkanut ihan hyvin. Ideoita ja viisauksia pukkaa tarpeeksi paljon koko ajan.
Aika on vain rahan ja vaurauden. Köyhä viisas joutuu kaupungissa pelkäksi heittopussiksi.
Ruokaa tulee nyt sopivassa määrin ja sopivia annoksia. Yleensä ideat tulevat nykyisin
kun alkaa kirjoittamaan runomuotoon puettua totuutta. Joskus kävellessä näytetään
vastaus siihen kysymykseen jota on pitkään pohtinut.

Kuinka pitkälle transendenssi ja determinismi oikein ulottuvat? Se kysymys on nyt
mielessäni. Tiedän, että Intia päässee johonkin vuosiin 5000-7000 asti, mutta muslimit
Barnabaan evankeliumin avulla vuoteen 12000 asti. Sen sijaan egyptiläiset ja juutalaiset
kuuluvat saaneen tietoa vuoteen 40000 asti.

Suomessa Kalevala ja Eino Leino ennakoivat korkeintaan noin 200 + vuotta ajassa eteenpäin.
Se, että Galatian seurakunta ei saa ottaa viisautta ulkomailta vastaan on jossain määrin
vähentänyt transendenssin tuntemusta Suomessa.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Re: Marraskuu 2018

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 04.11.2018 13:47

Itse olen alkanut saada paljon tietoa muilta seurakunnilta ja uskonnoilta kun se kuuluu Filadephian seurakunnan
siunauksiin. He saavat avatuista ovista käydä mihin tahansa uskonnon tai muun seurakunnan aarrearkulle.
Puhdassydämisille kaikki on puhdasta ja niin he eivät ole tuominneet ketään tai valinneet puoltaan. Sen tähden
he saavat kaikilta tietoa. Veljeyden tunne kaikkia kohtaan on tuossa seurakunnassa ollut sekä vapaus on ollut
muille sallittua sekä tasa-arvoon on pyritty.

Mutta kun olen Pyhän Hengen toiveesta yrittänyt korottaa Suomen kulttuuria ja tiedon tasoa en ymmärtänyt
ottaa huomioon, että Suomi on Galatian seurakuntaa. Ja Galatia ei ota mielellään vastaan mitään vieraita
vaikkutteita. Tavallaan Galatia ja Filadephia ovat toistensa vastakohtia ja vastabooli.

Toinen hyväksyy kaiken ja toinen ei hyväksy mitään.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Ensimmäinen alueeni