Fysiologian muutokset vaihdevuosissa rajuja

Jos ÄO on 115-120 on mielikuvitus vahvuutena mikäli oikein olen havainnut. Onko mielikuvituksella mitään annettavaa tieteelle paitsi eräänlaista taikauskoa?

Fysiologian muutokset vaihdevuosissa rajuja

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 09:47

Kaikki ehkä kehittyy, mutta mutkia on paljon matkassa eli pimeitä ajanjaksoja ja välikausia, jolloin pysytään paikoillaan tai taannutaan. Itse lähestyn miehenä vaihdevuosia, jossa testosteroni pitoisuus ei enää riittänyt pariin vuoteen mihinkään. Koin siis kahden vuoden välikauden, jossa olin täysin vailla rakkautta. Mutta nyt näyttää tuon testosteronin aseman ja paikan ottaneet jokin muu hormoni tms. esim. adrenariili tai ehkä jopa estrogeeni. Tämä on kyllä pelkkää arvelua ja spekulointia sen osalta miten kemiallinen kehon toiminta muuntui, mutta fyysisesti se oli konkreettinen välikausi. Ja konkreettisesti hormoni joka nyt vaikuttaa on eri hormoni kuin testosteroni. Testosteroni aikana etsin yksinomaa tyttöystävää, mutta nykyinen hormoni vaikuttaa sen, että etsin kaikkea mahdollista innostusta elämääni.

PIMEITÄ VÄLIKAUSIA ON JA NOIDEN VÄLIKAUSIEN JÄLKEINEN KEHITYS SAATTAA OLLA RÄJÄHDYSMÄISEN NOPEAA, MUTTA ENIMMÄKSEEN NOPEA KEHITYS JOHTAA NOPEASTI HALLITSEMATTOMAAN KATASTROFIIN.

Esim. 45 vuotta testosteronia - 2 vuoden pimeä välikausi - 15 vuotta nopeaa eri hormonia, joka vaikuttaa nopean kehityksen - kuolema on katastrofi joka yllättää.

500 vuotta Rooman aikaa - 1000 vuotta kristillistä pimeää keskiaikaa - 500 vuotta nopean kehityksen uutta aikaa - Ilmastonmuutoskatastrofi tms. katastrofi.
tapiok1
Työtoveri
Työtoveri

Paluu Uutta Metafysiikkaa