Alussa oli seitsemän valoa eli väriä?

Jos ÄO on 115-120 on mielikuvitus vahvuutena mikäli oikein olen havainnut. Onko mielikuvituksella mitään annettavaa tieteelle paitsi eräänlaista taikauskoa?

Alussa oli seitsemän valoa eli väriä?

ViestiKirjoittaja barycz » 13.05.2018 19:27

Nykyistä aurinkoamme pidetään kaikkena kaikessa maapallon olemassaolon kannalta. Usein ei mieleen johdu, että tuon Isän lisäksi meillä on kaukainen Äiti, joka menehtyi synnyttäessään meidät. Oli punainen jättiläinen, joka räjähti supernovana ja tuon supernovan aineksista mekin olemme saaneet alkumme.

Jumala ei ole jättänyt meitä täysin tietämättömäksi kaukaisen äitimme suhteen? Itse olen ajattellut että kaikki mikä tällä aurinkokunnalla on punaista väriltään kuvastaa jotenkin kaukaisen äitimme kohtaloa. Kun olen asiaa meditoinut Genesis 1. luvun perusteella niin vasta kolmantena päivänä Jumala otti valosta vihreän ja loi vehreyden. Ennen kolmatta päivää oli päävärinä epäilemättä punainen tai oranssi.

Se mikä on sinertävää kuten taivas ja meri kuvastavat nykyisen isä aurinkomme voimaa. Sekä myös ehkä aurinkokuntamme tulevaisuutta. Sain eräänlaisen väriopin Genesistä lukemalla. Jumala loi valoa käyttäen kaiken. Otti valosta käyttöön värin toisensa jälkeen ja innotui värien perusteella luomaan sen minkä loi. Esim. kasvikunnasta käytetään nimeä VIHREYS. Aivan samoin on olemassa PUNAISUUS, ORANSSIUS, SINISYYS, JNE.
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Alussa oli seitsemän valoa eli väriä?

ViestiKirjoittaja barycz » 13.05.2018 19:31

Jos ajatellaan sateenkaaren värejä: Punainen - Oranssi - Keltainen - Vihreä - Sininen - Violetti niin ne värit joiden allonpituus on suuri ja taajuus pieni eli Punainen, oranssi ja keltainen sallivat lähinnä vain olemisen. Sen sijaan kun päästää vihreään väriin niin mahdollistuu elämä. Vihreän värin aallonpituus ja taajuus ovat juuri oikeat elämän kannalta.

Oleminen perustuu tiettyihin aallonpituusalueisiin eli suureen aallonpituuteen ja pieneen taajuuteen.
Eläminen perustuu myös tiettyihin aallonpituusalueisiin eli keskivälin aallonpituuteen ja keskivälin taajuuteen.

Molempia on sekä olemista että elämistä, mutta ne ovat selkeästi erotettu toisistaan?

(Lähde: KR1992, Genesis 1. luku)
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Uutta Metafysiikkaa