Elämme luultavasti eräänalaisella halokannella tai braanissa ennen maailman luomista. Tämä paikka jossa elämme on ajallisesti sijoitettu järjestyksessä
ennen luomista olevaksi paikaksi ja ajaksi. Luominen tapahtunee vasta tulevaisuudessa?
Olen sitä mieltä, että maailma luodaan vasta tulevaisuudessa eli jossain vuoden 3333 jKr paikkeilla. Olemme itse omalla tavallamme siis maailman suunnittelutyössä parhaillaan kiinni. Mutta me ID-suunnittelijat tarvitsemme pelikentän tai ympäristön, joka on jonkun muun tahon suunnittelema.
Jos Mooses suunnitteli kaiken vuoteen 40000 jKr asti niin hän ei tehnyt tuota sunnittelua tyhjässä, vaan joku suunnitteli sen paikan , jossa tuo suunnittelu tapahtui. Ei kai kukaan voi suunnitella mitään ellei käytössä ole toisen suunnittelijan suunnittelemaa paperia ja kynää.
Korkeimman Jumalan papista Melkisedekistä sanottiin, että hänellä ei ole alkua eikä loppua.
Hare Krishna kirjoissa kerrotaan, että Absoluuttinen Totuus toimii kolmella tasolla yhteistyössä? Menneisyydessä, nykyisyydessä ja tulevaisuudessa.
Pelikenttä ID-suunnittelijoille tulee menneisyydestä, mutta itse suunnitelmat tulevaisuudesta. Nykyhetki on arvoitus. Jos maailma luodaan vuonna 3333 jKr niin me ollaan kyllä periaattessa luomassa Luojan pelialustaa, mutta suunnitelma tälle kaikelle on tehty ehkä vuodessa 7000 jKr tai vuodessa 14000 jKr. (kts. Barnabaan evankeliumi.).
Kaikkeus tulee olemaan Luoja itse? Nykyinen materialistinen kosmologia on mielestäni liian mielikuvituksetonta. Toki tiedemiehet ovat selvittäneet 2000 pyhän kirjoituksen voimin maailman rakenteen ja periaatteet. Mutta aika lienee yhä arvoitus ja myös muita arvoituksia on?