Baba Vangan profetiat

Maailmassa on monia hienoja ja siunattuja uskonnollisia yhteisöjä, joiden voidaan usein kastsoa toimivan jopa projektiluontoisesti. Kaikki eivät siis ole varsinaisia uskontoja, vaan muun tyyppisiä valtakuntia.

Baba Vangan profetiat

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 12.09.2018 11:19

Korkein Jumala eli Krishna on tunnetusti transendenssin (tulevaisuuden tarkka ennalta tietäminen) suhteen suvereeni. Näin ainakin erään raamatun kohdan mukaan. Tulevaisuuden tarkka tietäminen on lahja eli armolahja, jota kutsutaan nimellä TIEDON SANAT.

Esimerkiksi Lutherin aikana oli paljon näkijöitä, jotka kertoivat ennakolta sosialismin aatteita ja synnystä. Descartes puolestaan mielestäni näki ennalta esim. psykoanalyysin yms. Harvoilla tuo lahja on yhtä voimakas kuin Baba Vangalla.

Tekisi mieleni käytää hänen profetioitaan tai tiedon sanojaan hyväksi kun miettii yhteiskunnan tulevaa kehitystä Euroopassa ja muuallakin. Onko kyse profetoimisen armolahjasta vai tiedon sanoista; vai molemmista on vaikea päätellä. Mutta ainakin ne inspiroivat ja innoittavat jatkamaan avaruuden tutkimista ja fuusiovoiman tutkimista; mikäli niihin vähänkin uskoo.

Myös Koraanissa on kohtia, jotka innoittavat toimimaan tulevaisuuden suhteen tiettyjä kaavoja ja tapoja noudattaen. Mutta ne ovat paljon salatumpia ja vähemmän spesifejä kuin Baba Vangan näyt.
Itse en kyllä täysin usko hänen näkyjensä voivan toteutua, vaan pidän niitä rohkaisevina sanoina kultturin ja tieteen kehittämisen jatkumisen puolesta.
tapiok1
Kenraalimajuri
Kenraalimajuri

Re: Baba Vangan profetiat

ViestiKirjoittaja barycz » 26.04.2019 18:48

Jaa niin ja evankeliumi varoittaa vääristä profeetoista jotenkin seuraavasti:

Tulkaa toki tänne autiomaahan, täällä Kristus on juuri saapunut ja tarjoaa pyhää ehtollista itse omin käsin, Tulkaa toki tänne sivuhuoneeseen, täällä Kristus juuri onkin ja hän kastaa omin käsin teidät parannukseen ja autuuteen. Varokaan niitä jotka näin sanovat.

Evankeliumi varoittaa ennemmin niistä, jotka mielistelevät ja sanovat Immanuel on meidän kanssamme. Ja jos mahdollista valitutkin menevät harhaan. Mun mielestä jokainen profeetta on puhunut kovia sanoja ja ihmisen tahdon tai ihmisen mielen mukaisia sanoja ei yksikään profeetta ole puhunut.

Jos joku tulee teidän luoksenne ja sanoo; tänä päivänä voitelen teidät pyhällä voiteella täyteen pelastusvarmuuteen huolimatta siitä minkä synnin olette tehneet kaikki toki olisivat siitä sanasta mielissään ja menisivät tuon profeetan perässä.

Mutta kun joku tulee luoksenne ja sanoo, Te olette isästä saatanasta ja vielä kyykäärmeen sikiöitä. Ja teette paljon pahaa ja opetatte, että kuka tahansa teidät hyväksyy ja maksaa teille veronsa se on kelvollinen. Mutta joka teitä vihaa se on täysin kelvoton teidän mielestänne.

Itse luotan eniten Koraanin sanaan siitä mitä profeetat ovat. Koraani kertoo, että Aabaraham oli itara mies, joka Iisakilta kielsi omaisuuden ja siten tavallaan esikoisuuden. Isaak puolestan lähetti jatkuvasti profeettoja Israeliin, jotta olisi saanut heiltä toimeentuloa ja varallisuutta.

Intian tiedeuskonto taas kertoo, että Intiassa on sellainenkin lasten kasvatustapa, jossa lapselta ei evätä mitään, vaan hänen kaikki toiveensa täytetään. Sen vuoksi Intiassa on ehkä paljon TIEDON SANOJEN armolahjaa eli edeltäkäsin tunnetaan monia asioita. Kun he nimittäin kasvattavat lapsensa oikein niin heidän ei tarvitse lähettää profeettoja keräämään kansalta varallisuutta. Vaan he saavat TIEDON SANOJA.

Tosin buddhalaiset elävät almujen varassa, mutta heidän perustajansa oli alunperin kuningas rikas, joka teki tietoisen valinnan luopua maallisesta omaisuudesta. En tunne buddhalaisuutta lainkaan joten en voi sanoa mitään sen perusteista.

Lyhyesti: Kyllä mua saa synnistä nuhdella ennemmin kuin siunata, mutta nykyisin tiedän myös että kyse on melkoisesta rahastuksesta ja varallisuuden keruusta aina. Miksi ylipäänsä pitäisi siunata sellaista, joka rikkoo lakia. Ei kun vain käskeä tunnustamaan syntinsä ja maksamaan rahansa nuhteeksi. Eikö Jeesuskin sanonut: Joka ei ole valmis luopumaan kaikesta se ei kelpaa minulle!
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Muut uskonnot