Kristuksen voittaneet

Noin 300 vuoden välein on tapahtunut suuri kultuurivallankumous, jossa kristinusko on usein ollut keskiössä. Mutta painopiste lienee muuttumassa Euroopasta itään päin.

Kristuksen voittaneet

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 11:04

Kristuksen opetuksen mukaan voi kohota Jumalan tahdon täyttäjä hänen sisarekseen tai veljekseen.
Ja tavallaan voi olla mahdollista jopa kohota Kristuksen yläpuolelle eli hänen äidikseen.
Jeesus sanoi: Ne jotka uskovat tekevät suurempiakin tekoja kuin mitä minä olen tehnyt.

Kirjeessä Filippiläisille puolestaan sanotaan jotenkin näin: OLEN HEITTÄNYT KAIKEN TURHANA POIS JOTTA VOITTAISIN KRISTUKSEN.

Myös sanotaan, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON ON MINUN VELJENI, ÄITINI TAI SISARENI.

Se joka heittää kaiken pois voi osottautua olevan voittanut Kristuksen palvelijakseen. Sillä Kristus ei luultavasti kykene kaiken pois heittänyttä mitenkään tukemaan. Heprealaiskirjeessä sanotaankin: He kulkivat vuorilla, asuivat luolissa, heitä sahattiin kahtia eivätkä he saaneet sitä mitä heille luvattiin.

On niitä jotka ovat hänen veljiään ja niitäkin, jotka ovat hänen tavallaan Isiään tai ainakin äitejään ja jotka siis ovat voittaneet Kristuksen.

Kristuksen, joka edustaa totuudessa PRONSSITASOA sisarena voisi olla esim. juutalainen kultataso ja veljenä islamilainen hopeataso.
Sekä äitinä Intialainen TIMANTTITASO.
tapiok1
Työtoveri
Työtoveri

Paluu Kristinusko