Keskinkertaisuus ja tyhmyys ovat ylistettäviä?

Noin 300 vuoden välein on tapahtunut suuri kultuurivallankumous, jossa kristinusko on usein ollut keskiössä. Mutta painopiste lienee muuttumassa Euroopasta itään päin.

Keskinkertaisuus ja tyhmyys ovat ylistettäviä?

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 12.05.2018 10:42

Uskonnot yhdistävät ihmisiä paremmin kuin monet filosofiat. Ne kun perustuvat keskinkertaisuuteen, alaluokkaisuuteen sekä laajoihin joukkoihin. Filosofia on pienen kapean kärkieliitin asia ja sen vuoksi teidänkin valitukseltanne puuttuu potkua, vaikka olette kyllä hyvin totuudellisia ja vilpittömiä.

Minä säälin teidän yksinäisyyttänne ja sitä, että ette saa laajoja piirejä mukaan totuuteen ja vilpittömyyteen. Tunnette olevanne varmasti kuin neula heinäsuovassa. Minä tiedän teidän ansaitsevan enemmän kuin vain yhden prosentin kannatuksen, mutta te ja minäkään emme voi sille mitään, että maapallon asukkaat ovat ENIMMÄKSEEN ketku-vetkuja siis uskovaisten ja uskontojen yhdistävän tekijän varaan jätettyjä.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Re: Keskinkertaisuus ja tyhmyys ovat ylistettäviä?

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 24.05.2018 03:25

Kyllä se on toistapäin itse asiassa. Jeesukseen luottaminen vie ristin tielle ja Golgatalle. Jatkuvasti on kuoleman vaarassa ja tuhoutuu ulkoinen ihminen ja myös sisäinen ihminen on heikko.

Mutta itselläni loppui elävänä hautautuminen ja kuoleminen siihen kun kävin Israelissa 1996 ja kun sain sieltä henkeä olla suvaitsevainen kaikkia uskontoja ja seurakuntia kohtaan. Aloin jopa saada autuutta elämääni islamin, Krishna tietoisuuden, Jehovan todistajien yms. avulla. Toki myös yhden vuoden kävin Vapaakirkossa, mutta sieltä saatu oli diakoniaa enimmäkseen ja ei risti väistynyt.

Kristityn elämä on ristiä ja kuolemaa. Mutta muiden uskontojen avulla voi kokea autuutta.
Myös sellaiset Ev-lut riennot joissa on ulkomaalaisia mukana ovat autuuteen vieviä esim. Alfakurssi, joka on suvaitsevainen sekä Raamattupiirit joissa on muiden maiden kansalaisia mukana.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 24.05.2018 03:26

En tiedä, mutta Pedon merkki raamatun mukaan tulee vasta kun Babylonin portto on tuhoutunut. Jos tuo portto on Rooma tai kristikunta niin mitä mieltä on opissa, että :
Rooman sunnuntai vs. Adventistien lauantai. Mikäli lauantai voittaa ja Rooma kukistuu sunnuntaineen seuraa siitä pedon merkki. Siten lauantaisapatin kannattajat ajavat pedon merkkiä todeksi ja nopeuttavat maailmanloppua.

Niin kauan kuin sapatti on sunnuntai ei tule luultavasti pedon merkkiä?
Jos sapatti on lauantai niin sitä seuraa pedon merkki?
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 24.05.2018 03:37

Ei ole mitään polkua löytynyt. Mutta olen viime päivinä tajunnut, että Kristinusko ei minua autuaaksi tee enkä voi edes kääntymystä ja parannusta tehdä sen tiimoilta. Kristinusko on susi. Vaikka olen muutaman kerran parannetuksi sairaksista tullut Jeesuksen avulla. Olen ajatellut kokeilla Krishna tietoisuutta ja sen Kaitselmusta. Olen kyllä tietoinen, että Intia tarjoaa vain MAKEAA VIINIÄ sen viinin sijaan jota Jeesus tarjoili, mutta tahdon viettää "makeaa" elämää. Eli elämää vailla huolia ja ristejä.
Jeesuksen sanat ovat kyllä perusta ja kulmakivi, josta luonto ponnistaa. Karman laki on menetysten ja velkojen seuraamista. Minkä joku menettää tekojeni takia sen joudun joskus maksamaan. Kristityt voittavat suuria asioita menettämällä. Mutta sain kaiken pyytämäni ja olen siirtynyt vaiheeseen, jossa pidetään kiinni voittajan palkinnosta
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 24.05.2018 03:49

Toki luultavasti Apostoli Paavali näki aikanaan valtavan suuren joukon henkilöitä siirtyvän kannattamaan Kristusta sen jälkeen kun hän luopui Mooseksen laista ja julisti kaikenlaisille syntisille ja muille laista vapaata elämää.
Tavallaan tuota voidaan kyllä kutsua Jumalan kirkastumiseksi. Sillä Profeetta Danielin kirjan mukaan ajalle 0-490 jKr oli määrätty tehtäväksi TEHDÄ LOPPU JUMALATTOMUUDESTA.
Hän ilmeisesti käsitti Jumalattomuuden tarkoittavan sitä, että henkilöt eivät taipuneet ylistämään Jumalaa ja pitämään häntä Luojana, Ylläpitäjänä ja Kiroajana. Mutta kun hän julisti että KAIKKI ON SALLITTUA ja että laista ei enää tarvitse välitää niin lukemattomat henkilöt suullaan tunnustivat Jumalan.

Kirje Roomalaisille 10
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä sen minäkin tunnustan omakseni Isäni enkelien edessä jne.......

Tuon ajan 0-490 jKr tehtävä oli jumalattomuudesta selvän tekeminen. Nykyisen ajan 1960-2450 jKr tehtävänä on Näyn ja Profetian sinetillä sulkeminen.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Kristinusko