Taistelu elämästä vaatii vihollisen hämäämistä

Noin 300 vuoden välein on tapahtunut suuri kultuurivallankumous, jossa kristinusko on usein ollut keskiössä. Mutta painopiste lienee muuttumassa Euroopasta itään päin.

Taistelu elämästä vaatii vihollisen hämäämistä

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 21.07.2018 17:33

Apostoli Paavali puhui, että Henki ja LIha ovat sodassa keskenään. Samassa yhteydessä hän puhui suurimmat valheensa ja
palturinsa koskien esim. lihan ominaisuuksia ja hengen ominaisuuksia. Hän käänsi nuo päälaelleen.

Missä tarkoituksessa? Tiesikö hän noiden molempien vastustavan ELÄMÄÄ ja sen tähden saatti ne toistensa kimppuun.

JOtta elämä ei tuhoutuisi heti.

Elämän kruunu on Ilm. 2 mukaan voittajan palkinto. Ei ole helppo löytää kapeaa ja ahdasta tietä elämään.

Henki ja liha yhdessä vastustavat elämää ja myös armo vähän sekä sana. Elämä vaatii jopa itsensä arkkienkelin siunauksen. Koska noiden korkeiden oma elämä on asetettu syyniin. Eivät he voi arvokasta lahjaa suoda kenelle tahansa.

Elämä vaatii Joh. Evankeliumin tuntemisen asemesta todella vieraanvaraisuutta, ja paljon muuta. Hallelujah! Sisälle elämään pääsee ei käskyjä noudattamalla, vaan luopumalla ja seuraamalla työn teon antaumuksessa Valvojia.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Re: Taistelu elämästä vaatii vihollisen hämäämistä

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 25.11.2018 13:17

Aikanaan paavi väitti maata littananksi ja auringon kiertävän maapalloa. Tämä kertoo uskovaisten olevan vietävissä erilaisten opin tuulten mukana siinä missä kuka tahansa.
Heillä on mielipiteitä jotka perutuvat ties mihin elämänkokemukseen ja ties mihin filosofiaan. Heillä on myös rajoitteet normaalit jotka perustuvat aivojen kapasiteettiin.

Mutta pyhä henki välillä valaisee heille monia asioita ja samoin johdatus. Joitakin pyhän hengen saaneita vain vainotaan melko ankarasti esim. manikealaisuus ja gnostilaisuus.
Pyhä Henki on totuuden henki, joka toimii eri puolilla maapalloa tarjoten kukkuramitoin välillä lahjoja, mutta sitten tapahtuu rappeutumista kunnes tulee uusi vuodatus tai ilmestys.

Usko kyllä heitetään lopulta syrjään ja suositellaan yksin rakkautta. Usko ei ole siihen asetettujen toiveiden mukainen , vaan esim. Aristoteles uskoi joukkoineen kykenevänsä itse tulemaan Jumalan asemaan ja tekemään tulevaisuudesta sellaisen kuin itse tahtoo.
Hänen uskonsa tuli vallitsevaksi mikä sorsi muiden uskoa. Tuollainen vallitseva YKSI USKO tekee välillä kipeää.

Pienemmät uskot saattavat välillä sortua suuremman yhden uskon tieltä. On jopa puhuttu satoja vuosia jatkuneesta USKONSODASTA.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Re: Taistelu elämästä vaatii vihollisen hämäämistä

ViestiKirjoittaja barycz » 11.02.2019 11:36

Kuuntelin tässä yks päivä islamilaista Nasheed laulua, jossa rukoiltiin apua ja siunausta ja rauhaa yms. tms. Mahdilta. Mutta tosiasiassa asia on aivan päinvastoin. Meidän kuuluu antaa apua Mahdille. Meidän kuuluu sitoutua hänen päämääriinsä.

Sitten näin yhden vanhuksen, joka ihmetteli Jeesus pinssiäni. Hämmästyin kun hän halusi apua minulta vanhuuden vaivoihinsa ja tajusin silloin, että olin Jeesustelija väärässä mielessä. Tahdoin etsiä apua rukoukseen yms. itselleni sekä ystäviä.

Oikea asenne on, että mun itseni pitäisi olla ystävä jollekin, mun itseni pitäisi rukoilla muiden kanssa ja puolesta, mun itseni pitäisi lahjoittaa omaisuuteni seurakunnalle. Sillä niin vain voi työ edistyä ja saavuttaa hedelmää niiden parissa, jotka todella tarvitsevat apua.

Älä kysy mitä maasi voi tehdä sinulle, vaan mitä sinä voit tehdä maallesi.
barycz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Paluu Kristinusko