Kaikki Jumalan lupaukset toteutuvat ainakin symbolisesti

Noin 300 vuoden välein on tapahtunut suuri kultuurivallankumous, jossa kristinusko on usein ollut keskiössä. Mutta painopiste lienee muuttumassa Euroopasta itään päin.

Kaikki Jumalan lupaukset toteutuvat ainakin symbolisesti

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 23.05.2018 18:25

Kyllä raamattu opettaa, että kaikki Jumalan lupaukset toteutuvat. Jos sinun elämässässi ei vielä ole ollut tuollaista aamunkoittoa niin käänny Jehovan todistajien puoleen tai tee pyhiinvaellus Israeliin. Sillä voin vakuuttaa, että paljon on siitäkin kiinni mihin seurakuntaan kuuluu. Eivät kaikki seurakunnat täytä Jumalan lupauksia täydestä sydämestä. Mutta on olemassa seurakuntia joissa rakkaus Jumalaan on suurta.

Esim. itse en ole kovin paljon lupauksiin saanut puhtia ev-lut seurakunnassa. Toki Jeesus hankki minulle opiskelupaikan ja paransi parista tai useammastakin vakavasta sairaudesta (selkä tohjona ja alkava astma tai muu hengenahdistus). Ja vielä seurakunnan jäsenet ahkerasti vastaavat pieniin rukouksiin kuten sellaisiin jos toivoo jotakin kirjaa tai esinettä löytävänsä kirpputorilta niin tuollaiseen rukoukseen seurakunta usein vastaa. Vapaakirkon ja kolmen muun tahon Katukirkko puolestaan tarjosi yhden vuoden ajan minulle ruokakassin joka viikko.

Mutta Jumala tekee ihmisille välillä liian suuria paholaismaisia lupauksia joiden ei ehkä ole tarkoituskaan täyttyä. Ne johtavat pettymyksen tunteisiin ja tuo pettymys on paholaisen työtä. Nuo liian suuret lupaukset ovat mahdottomia pienille seurakunnille, mutta siellä missä Jumalaan luotetaan OSATAAN MYÖS KIERTÄÄ TUOLLAISET LUPAUKSET JA ANTAA TILALLE SAMAN VEROISTA TAI PAREMPAA. Näin minulle kävi esim. Rukousmatkalla Israeliin. Siellä oli päteviä PORSAANREIKIEN HAVAITSIJOITA JA SANAN KIERTÄJIÄ : )

Varo PAHOLAISEN LIIAN SUURIA LUPAUKSIA ja yritä tyytyä siihen mitä sinulla on sekä ole kiitollinen sen johdosta mitä sinulla on. Kaikki esivallat ovat suhteellisissa asemissaan toisiinsa nähden. Joillakin seurakunnilla ja uskonnoilla on suuremmat taidot ja mahdollisuudet kuin joillakin toisilla. Pieni seurakunta auttaa mahdollisuuksiensa mukaan, mutta ei voi sen enempää tehdä.
tapiok1
Kenraalieversti
Kenraalieversti

Paluu Kristinusko