Vanhoja Suomi24 foorumin viestejä

Noin 300 vuoden välein on tapahtunut suuri kultuurivallankumous, jossa kristinusko on usein ollut keskiössä. Mutta painopiste lienee muuttumassa Euroopasta itään päin.

Vanhoja Suomi24 foorumin viestejä

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 13.04.2019 11:12

Erään kerran pyhä henki valaisi minulle sen tarkoitusta, että Jeesus perusti oman lahkon. Kyse oli juutalaisten temppelin ytimen puhdistamisesta epäpuhtauksista. Kullan tekemisestä puhdistetuksi kullaksi. Kun Jeesus vei mukanaan epäpuhtauksia niin temppelin ydin siitä puhdistui.

Jerusalemista lähtee Herran sana ja Siionin vuorelta laki. Sen vuoksi Israelin kansan oli määrä vaeltaa tosiaankin ehdottomassa totuudessa ja puhtaudessa. He eivät saaneet Beliarin kanssa olla tekemisissä. Mutta eihän Suomi ole mikään Israel.

Eikä edes kristillinen lahko ollut mikään sellainen paikka, jossa ei ollut mitään epäpuhtauksia paitsi ehkä aivan alkuun kun evankeliumit ja kirjeet kirjoitettiin.
Totuutta kesti aikansa, mutta ei kovin kauan eikä edes ollut tarkoitus sen kestää kovin kauaa.

Vapaus on eräs kristillinen päämäärä. Jeesus sanoi: tämä sukupolvi yrittää karkoittaa saastaisia henkiä, mutta saa osakseen seitsemän vielä pahempaa henkeä.
Paavali sanoi: Puhtaille kaikki on puhdasta. Jeesus opetti juutalaisten lain vastaisia syömistapoja. Kielsi pesemästä käsiä ja astioita. Lain mukaan jokaisessa kipossa piti olla kansi ja sen lisäksi se piti liinalla peittää.

Joka uskoo Jeesukseen on juutalaisten kannalta hyvin epäpuhdas. Jeesus vei temppelin kultaisesta ytimestä pois sellaiset joiden usko oli epäpuhdas on ihan o.k. epäpuhdas on ihan in.

Käydessäni Israelissa 1996 näin kirjaimellisesti joidenkin vapisevan pelosta epäpuhtauteni takia. Eivät uskaltaneet koskea laukkuihini etc. tullissa ja hotellissa kuin peloissaan - epäpuhtauden takia.

Puhutte hyvin korkeatasoisen pyhityselämän puolesta - näin niin kuin Suomen olosuhteisiin - se lienee aika vaativaa?
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Re: Vanhoja Suomi24 foorumin viestejä

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 13.04.2019 11:13

Niin, Joh. 16:25 kertoo, että AVOIMESTI puhutaan tänä aikana KAIKKI ISÄSTÄ ja vertauskuvat avataan. Sen tekee Kristus taivaasta käsin. Mutta Koraanin perusteella voi päätellä, että Kristus itse asiassa saattaa olla Iblis.

Mutta mitä omaa puhuttavaa minulla sitten olisi? Pitäisikö minun saarnata tosi Jumalasta eikä Ibliksen Isästä. Tuskin tunnen tuota tosi Jumalaa. Onhan noita Kristuksen jälkeen tulleita lähettiläitä, jotka väittävät tunteneensa TOSI JUMALAN. Mutta voiko heihinkään luottaa?

Elohim = Allah = Syiden valtameri
Shiva = Pyhä Henki
Brahma = ?
Krishna = Korkein Jumala

Näiden väitetään olleen mukana maailman luomisessa. Ehkä joku heistä on TOSI JUMALA? Juutalaiset näyttäisivät olevan lähinnä hänen tuntemuksessaan, mutta monet heistä ovat Elohimin palvojia.

Hapuillen tässä etsitään tietoa TOSI JUMALASTA, josko joku voisi hänet löytää? Itse pidin häntä ihmisenä kunnes selvisi kirjoituksista, että Ihminen on vain kuva ja kaltaisuus, ruumiiltaan ja sielultaan, MUTTA EI HENGELTÄÄN. Jumalan Henki kuuluu olevan jotakin erilaista kuin Ihminen. Mutta onko tuokin vain valetta?

Ovatko kaikki ns. Jumalan Hengen tutkijat valehtelijoita ja pettureita? Ovatko he nostaneet eläimet ja eläimissä vaikuttavat hengen piirteet jalustalle? YHTEEN ASIAAN LUOTAN TOSI JUMALASTA ENEMMÄN KUIN MUUHUN. EI LÄHDE YHTÄKÄÄN, YHTÄ AINOATAKAAN TURHAA SANAA HÄNEN SUUSTAAN, VAAN JOKAINEN SANA JONKA HÄN PUHUU TÄYTTÄÄ TEHTÄVÄNSÄ.
Tuohon samaan nimittäin ihminenkin pyrkii.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 13.04.2019 11:14

Kyllä se liittyy kun kerran pidätte isäntääni saatanana tuossa edellä ja ihmettelette miksi kirjoitan. Tässä myönnän, että Kristus saatta olla todellakin Iblis, jonka tiedon te kyllä alintajuisesti tai pyhän hengen tähden torjutte. Ette voi ajatella, että Paavalin tavoin myös Kristus saattoi olla petturi.

Sitten etsin vaihtoehtoa mistä muusta voisin kirjoittaa kuin vain siitä mihin Kristus pakottaa Joh. 16:25 perusteella. Huolimatta siitä mikä Kristus oli en voi muusta kirjoittaa kuin evankeliumista ja pyhistä kirjoituksista sillä en luota täysin tieteen todistuksiinkaan.

Niin kauan kun kutsutte kaikkia kirjoittavia totuudesta paitsi jääneiksi saatanan alaisiksi joudun käyttämään judoa ja toteamaan teidän olevan oikeassa sillä edellytyksellä, että Kristus on Iblis.

Ei orja (paavali)voi olla isäntäänsä (Kristus)suurempi. Jos isäntä on beelsebubin (Herra Sebaot) vallassa niin sitä enemmän myös orja. Osoittaka Kristuksen puhuneen totta siinä, että jokainen häneen uskova elää ikuisesti, eikä koskaan maista kuolemaa. Teette sen elämällä itse ikuisesti. Minä puolestani voin osoittaa Kristuksen usein puhuneen palturia.

Ei sillä ole väliä. Itsekin olen saanut Herra Sebaotilta luvan puhua mitä vain tahdon puhua. Huolimatta siitä puhunko totta vai tarua.
tapiok1
Komentaja
Komentaja

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 13.04.2019 11:15

Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.

Jos Apostoli Paavalin suurin voima oli Armon henki niin se todella on pieni uskollisuudessa, oikeudessa ja vanhurkaudessa itse tekoina, mutta pienikin teko voi synnyttää räjähdysmäisiä ketjureaktioita ja kun kaiken päällä on vielä Rakkautta ja hyvää tahtoa niin tuntuvat pienetkin teot kuin olisi luotu juhlapäivä ja Koraani sanoo:

Joka on hiukkasenkin tehnyt hyvää saa ...... (ilmeisesti rakkautta Jumalalta)

Jeesus puolestaan sanoi: Totisesti tämä köyhä leski antoi enemmän kuin kaikki muut, jotka antoivat.

Itse en tiedä kunpi on suurempi Armon henki vai Pyhä Henki. Jeshua sanoi, että kaksi on ylempänä minua, ja toisella oli Armon henki ja toisella oli vähintään nimitys ja virka. Eli ehkä nuo seitsemännen seurakunnan jäsenet, joilla on Jumalan lapsen nimi sekä Armon hengen omaavat ovat omalla tavallaan hyvin suuria.

Hauska yksityiskohta tuossa romaanimiehessä, joka omasi Jumalan lapsen nimen oli, että kun hän yöllä kursasi niin tuo kuorsaus muodosti muistaakseni nimen Jehova tms. Hän oli ylt'ympääriinsä täynnä nimiä.

Pyhä henki antaa kyllä totuutta ja sanaa,lohdutusta ja virvoitusta mutta muutakin tarvitsee ihminen elääkseen?
tapiok1
Komentaja
Komentaja

ViestiKirjoittaja tapiok1 » 13.04.2019 11:49

Miksi Paavali jäi synnin siteisiin? Paavali toi armoa armon lisäksi ja totuutta totuuden lisäksi. Mutta koska Mooseksen laki oli jo täydellinen siihen ei voitu tuoda mitään lisää sinänsä, vaan ainoastaan esittää KRIITTINEN ANTITEESI SITÄ VASTAAN, jonka Paavali tekikin Kristuksen palvelijana. Totuus ja armo, jonka Paavali välitti perustui lain vastaisuuteen, mutta oli silti tai ehkä juuri siksi totuutta ja armoa. Eihän Kristus itse paljoa totuutta totuuden lisäksi ja armoa armon lisäksi välittänyt, vaan kehotti vain olemaan murehtimatta huomisesta ja elämään päivä kerrallaan. Välittämättä mistään mitään.

Itse olen huomannut, että kun puhuu samoja sanoja ja koko sananvarastonsa on kerran käyttänyt jää ikään kuin sanattomaksi. Silloin tarvitaan ANTITEESIÄ, joka avaa tien toisenlaiseen sanavarastoon. Mooseksen laki oli loppuun kaluttu sanoina ja ajatuksina. Sen lisäksi tarvittiin uusia sanoja ja ajatuksia. Antiteesi on vaikea taito esitää ja siihen voi ryhtyä vain sellainen henkilö, joka luottaa täysin itse teesiin. Siihen, että teesi ei kaadu tuon esitetyn antiteesin vuoksi.

Miksi Paavali ei palannut esittämästään lain vastaisesta ANTITEESISTÄ takaisin Mooseksen lakia puoltamaan??? Ehkä hän palasikin tai palaa joskus?? Sillä myös antiteesi vanhentuu aikanaan eikä siitä ole enää mitään hyötyä. Sen jälkeen kun antiteesi on vanhentunut pitää etsiä uusia sanoja SYNTEESIN avulla. Ja kun synteesi on käyty lävitse on kädessä kolme ässää: Teesi, Antiteesi ja Synteesi.

Lyhyesti: Ehkä Paavali ei jäänyt synnin siteisiin? Ehkä hän ei edes kuvitellut olevansa jumalallinen antiteesiä esittäessään. Joka tapauksessa hänen työnsä on hieman ehkä jäänyt keskeneräiseksi ja hänen SYNTEESINSÄ jää suurelta osaltaan hahmottamatta siinä mitä hän kirjoitti.

Synteesin täyteys tulisi vasta myöhemmin esim. Hare Krishna liikkeen kirjoina??
Paavali eli aikana, joka eroaa täysin omasta ajastamme monin tavoin.
Jos hänen sanoissaan onkin 25 prosenttia epäperäistä niin tekiväthän monet kalifit aikanaan väärennettyjä Haditheja ja monet paavi väärensivät paljon kirjeitään.

Vanha testamentti TEESI ; Viisaus
Uusi testamentti ANTITEESI ; Asiantuntemus
Koraani RATKAISUN AVAIN ja JOHDATUS : Ymmärrys
Bhagavatam SYNTEESI ; Tieto

Lisäksi on seitsemän kansaa, joista kukin puhdistaa kultaa eli Viisautta eli Juutalaisuutta eli teesiä epäpuhtauksista. Tuollaisia kansoja ovat mm. Mormoit, Adventistit ja Jehovan todistajat.

(Nää ajatukset ovat pelkkää aivopierua ja puppugeneraattorituotetta, mutta lämpimikseni kirjoitin ne ylös).
tapiok1
Komentaja
Komentaja

Paluu Kristinusko